• På bildet ser vi at Ole Vigsgate omreguleres på grunn av det nye huset (Nilsen - Hauges) som skal ligge midt i gatens nedre del. I forgrunn ser vi tomtearbeid. De to nærmeste småhusene er brakker fra 1942. Brakka til høyre står på tomta til en gammel Christiegård. (Ikke en kjøpmannsgård.) I bakgrunnen skimter en hus i Lars Guttormsensgate. Bildet er datert Juli 1942. Ole Vigs gate gikk mellom etterkrigstidens Stallbakken og Prost Schaanings gate. En bakke opp, hvis du står med ryggen til Helsehuset i dag.
 Nordmøre Museums bildesamling
    Photo: Nordmørsmusea

På bildet ser vi at Ole Vigsgate omreguleres på grunn av det nye huset (Nilsen - Hauges) som skal ligge midt i gatens nedre del. I forgrunn ser vi tomtearbeid. De to nærmeste småhu...