• Gravplass, tingsted og/eller offerplass ved "Elvakleiva", Ohrstrand, Frei, på skredder Martin Lyngstads grunn. Bildet er datert Mai 1941. Oldtidsminnemerket i Elvakleiva ble kjøpt av museet i 1944. Se museets journaler nr 105/44 og 106/44. Dessuten Styrets protokoll side 203 og endelig Journalnummer 92/41, som er innklebet i museets katalog ved side 86-98/41. Forpaktningskontrakten er i original hos kassereren. Se artikkel av konservator Marit Holme Mehlum i Årbok for Nordmøre Museum  2003. Seinsetninga er rekonstruert for fotografering, av Kristian Messel Williamsen. (Nordmøre Museums bildesamling.)
    Photo: Nordmørsmusea

Gravplass, tingsted og/eller offerplass ved "Elvakleiva", Ohrstrand, Frei, på skredder Martin Lyngstads grunn. Bildet er datert Mai 1941. Oldtidsminnemerket i Elvakleiva ble kjøpt ...