• Nærmest ser vi landskapet ute i Kringsjå, Vanndamman, Litj-Sann og Stor-Sann og videre mot bebyggelsen på Kirkelandet. Til høyre ser vi bebyggelsen på Innlandet. Baken for der ser vi Fugeløya på Bolgsvaet med Frei innenfor. Midt i bildet ser vi havna i Kristiansund med Nordlandet og Nordlandskirka bakenfor. Kristiansund består av fire ";land";. Det fjerde ";landet"; Gomalandet er ikke med på bildet. Fra 1. januar 2008 ble Frei innlemmet i Kristiansund. (Fra Nordmøre Museums sin fotosamling.)
    Photo: Nordmørsmusea

Nærmest ser vi landskapet ute i Kringsjå, Vanndamman, Litj-Sann og Stor-Sann og videre mot bebyggelsen på Kirkelandet. Til høyre ser vi bebyggelsen på Innlandet. Baken for der ser ...