• August-gudstjeneste ved Sankt Georgs kapell i Neiden. Mange mennesker er samlet utenfor kapellet denne augustdagen. St. George er Finnmarks eldste kirkehus og det eldste ortodokse gudshus i Norge. Det er fra 1565 og ble bygd av Trifon. St Georgs kapell er en liten, lav tømmerbygning, kun 10 m². Kapellet er ikke bygget til liturgisk bruk, men nok tenkt som bønnehus og gravkapell.
    Photo: Drannem, Eino Erland / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

August-gudstjeneste ved Sankt Georgs kapell i Neiden. Mange mennesker er samlet utenfor kapellet denne augustdagen. St. George er Finnmarks eldste kirkehus og det eldste ortodokse ...

2 comments

• Hei ! ... beklager, men dette er da absolutt ikke "Neiden Kapell", men et foto fra en av de mange augustgudstjenestene som Finske predikanter holdte ved det Gresk Ortodokske kapell i "Skoltebyen i Neiden " !
  • Dette er ikke "Neiden kapell", men derimot foto av gudstjenesten som normalt ble avholdt i august for den Russisk/Gresk Ortodokske menighet i "Skoltebyen" , Neiden !