• Et skip på vei inn mot Dampskipskaia i Hammerfest. Skipet ligner på MS Vesteraalens rederilogo på hver side av baugen.  Dette må derfor være M/S Vesterålen. På dette bildet ser man Fuglenesodden i bakgrunnen.
    Photo: Drannem, Eino Erland / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Et skip på vei inn mot Dampskipskaia i Hammerfest. Skipet ligner på MS Vesteraalens rederilogo på hver side av baugen. Dette må derfor være M/S Vesterålen. På dette bildet ser man...

2 comments

• Fartøyet på bildet ser ut til å ha Vesteraalens Dampskibsselskab (VDS) rederilogo på hver side av baugen. Av de fire "Italia-båtene" er dette derfor M/S Vesterålen.
  • Du kan nok ha rett. for rederilogoen var lyseblå og derfor godt synlig mot det sorte, Den har likedan brovinger som MS Sanct Svithun og den er bygget i Italia i 1950, antakelig det samme verftet, det fant jeg ikke noe om.