• Karosseri til snutebil. "Alle førerhus til FWD ble før krigen forarbeidet hos Automobilfabrikken Aamodt og Fiske. Utenlandske hytter var ikke gode nok." I følge merking i album.

Sitat fra Automobilfabriken Aamodt & Fiske A/S | Industrimuseum-Norsk industrimuseum.no/bedrifter/automobilfabriken:  "Grunnlagt 1923-avviklet 1972. Ingeniør Ivar Fiske var direktør på den første store norske bilfabrikksatsingen, Norsk Automobilfabrik A/S, på Kambo i Moss i 1916. Denne norske lisensprodusenten av Scania Vabis gikk inn i 1922. Fiske fortsatte i lokalene på Kambo til han i 1928 flyttet til Oslo, og overtok Brød. Christensen Motorindustri ved Myren sammen med kompanjongen Aamodt. Sammen bygde de en ny karroserifabrikk på Sandaker som bygde og tilpasset lastebiler, tankbiler og busser. Virksomheten omfattet produksjon av hydrauliske tipper, hydrauliske anordninger, montasje av lastebiler og tankvogner, samt bygging av karroserier. Fiske hadde selv utviklet en spesiell hydraulisk anordning for lastebiler, "Fiske-tippen," som ble en stor suksess og som ga stor etterspørsel i lastebilbransjen. Fabrikken fikk også store ordrer fra bl.a. BP om leveranser av tankbiler."
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Førerhusene til FWD lastebiler ble forarbeidet hos Automobilfabrikken Aamodt og Fiske før krigen