• Borghild Martinsen poserer her med sin klasse på Ånstad i Andørja under evakueringen. Borghild er nummer 2 fra venstre. Pikene er kledd i skjørt, skjorter og jakker. De fleste guttene er kledd i dress: jakke, bukser og slips. Gutten helt til høyre har på seg en genser, knebukser, sokker, sko og belte. I bakgrunnen kan man se et gjerde. Flere av personene i bildet holder en konvolutt eller lignende i hånden.
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek

Borghild Martinsen poserer her med sin klasse på Ånstad i Andørja under evakueringen. Borghild er nummer 2 fra venstre. Pikene er kledd i skjørt, skjorter og jakker. De fleste gutt...