• Dans på brua i Nuvsvåg 1944. Ungdommen fra Nuvsvåg danser med telegrafarbeidere fra Alta. Arbeiderne var der for å bygge opp den raserte telegraflinjen til Nuvsvåg. På bildet kan man se menn og kvinner i dans. Mennene har på seg bukser og jakker, kvinnene kjoler. Enkelte av kvinnene har på seg gensere. En mann spiller trekkspill helt til venstre. I bakgrunnen kan man se fjell og en flaggstang.
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek

Dans på brua i Nuvsvåg 1944. Ungdommen fra Nuvsvåg danser med telegrafarbeidere fra Alta. Arbeiderne var der for å bygge opp den raserte telegraflinjen til Nuvsvåg. På bildet kan m...