• Et gruppebilde av 1. og 2. klasse ved Nuvsvåg skole 1954. Bakerste rad fra venstre: Irene Martinsen og Brynhild Martinsen. Raden foran dem fra venstre: Elbjørg Jensen, Jorunn Karlsen, Berit Mortensen, Marie Karlsen, Grethe Kvivesen, Karin Andersen og Beathe Abrahamsen. De fire neste guttene på raden foran dem fra venstre er: Knut Mortensen (nesten gjemt bak gutten foran ham), Kristian Jensen, Harry Karlsen og Sigmund Olsen. Første rad fra venstre: Jermund Amundsen, Svein Karlsen, Einar Fjellheim, Halvdan Olsen, Leif Karlsen og Herman Andersen. Barna har på seg gensere og skjorter. Jentene har på seg skjørt og de fleste har hårsløyfe. Guttene har på seg bukser og man kan se skoene til enkelte i første rad. Bak gruppen kan man se fjell og strømlinjer.
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek

Et gruppebilde av 1. og 2. klasse ved Nuvsvåg skole 1954. Bakerste rad fra venstre: Irene Martinsen og Brynhild Martinsen. Raden foran dem fra venstre: Elbjørg Jensen, Jorunn Karls...