• Påskrift på bildet: "Fiskesjau, Øksfjord ca. 1935". Bildet er tatt i Øksfjord og viser fiskere i arbeid på kaia. På kaia kan man se store spann og tønner. På venstre side av bildet har fiskerne lagt en lang planke over to tønner til arbeidsbenk. Det ligger masse fiskeavfall på kaia. Mennene er kledd i arbeidsklær: vester, skjorter, jakker, luer og støvler. Omtrent midt i bildet kan man se flere små gutter som arbeider med noe som ligner en linestamp. I bakgrunnen kan man se bygninger med åpne vindu, hvorav den ene bygningen muligens kan være en fabrikk av noe slag. Tørket fisk er hengt opp på kaia.
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek

Påskrift på bildet: "Fiskesjau, Øksfjord ca. 1935". Bildet er tatt i Øksfjord og viser fiskere i arbeid på kaia. På kaia kan man se store spann og tønner. På venstre side av bildet...