• Kong Haakon VIIs besøk i Tana i 1907 - kongen ankommer Tana i elvebåt, endel folk har samlet seg ved elvebredden. En mann hjelper båten i land. Postkortet er poststemplet "Smalfjorden 21 XII 07". Rester etter tape på kortets bakside. Påskrift kortet bakside: "Herr Johs Øwre og frue, Nyborg, Varangerfjord. Glædelig jul 1907! Godt nytaar 1908. Med venlige og hjertelige hilsener fra Øwres i Tanen".
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Kong Haakon VIIs besøk i Tana i 1907 - kongen ankommer Tana i elvebåt, endel folk har samlet seg ved elvebredden. En mann hjelper båten i land. Postkortet er poststemplet "Smalfjor...