• Elvebåter med reisende Tanaelva ved Holmfjell, Bonakas. Syv menn på bildet, seks av dem har samekofter. I følge våre opplysninger skal noen av disse være fra Polmak. Tømmerstokkene i vannet ved elvebåtene tyder på tømmerfløting. Litt snø på fjellene i bakgrunnen, bildet er nok tatt på vårparten eller tidlig på sommeren. Neset midt i bildet er Kalbaknes ved elvemunningen. Nede til venstre "Enerett Oppi 811".
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Elvebåter med reisende Tanaelva ved Holmfjell, Bonakas. Syv menn på bildet, seks av dem har samekofter. I følge våre opplysninger skal noen av disse være fra Polmak. Tømmerstokkene...