• TIRB-buss på Kaarbøverkstedet. I bakgrunnen ligger lokalbåten D/S "Røst".
    Photo: Ukjent fotograf / Sør-Troms Museum (Opphavsrett)

TIRB-buss på Kaarbøverkstedet. I bakgrunnen ligger lokalbåten D/S "Røst".

4 comments

• Mannen som rusler mot baksiden av bussen - med begge hendene i lomma er Reobert Eliassen.
  • Takk for opplysningen, Gunnar. Har føyet det til i databasen. Mvh Sør-Troms Museum
  • Bussen er registrert X-3047. Troms Innland Rutebil (TIRB) fikk en buss med dette nummeret levert i 1939, Volvo B10, med karosseri fra Kaarbø. Dette var en kombinertbil med 16 sitteplasser og plass til gods. På de siste tre vinduene ser vi ribber som beskytter vindusrutene mot godset.
    Det spørs om bildet er tatt i forbindelse med levering av bussen. Kaarbøverkstedet holdt til i Harstad og TIRB hadde ikke ruter dit.

• Takk for informasjonen! Mvh Sør-Troms Museum