• Bildet er fra hovedveiene rundt i Vest-Agder, vinteren 1937 og store snømengder. Snømåking for hånd må til. Bilen med ski på taket er Colbjørnsens private bil, Studebaker Dictator 6 cyl. Sannsynligvis er det Colbjørnsen som røyker pipe.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1937. "De vanskelige sneforhold på Sørlandet i år". Av avdelingsingeniør T. Backer. Se vedlegg i Nedlastinger.

"Bildet er tatt ved Skohauen overfor Utsikten i Kvinesdal, og viser 2 personer og bil, fotograf Colbjørnsen har møtt en bil på smal vei. Vinteren 1937-1938."
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum