• Fra temadagsopplegget «Vann og vanvittige krefter» ved Norsk Skogmuseum i Elverum i slutten av mai 2016.  Fotografiet viser ei jente fra 5. trinn ved Frydenlund skole i Elverum, som bokstavelig talt skal få føle vannets krefter med fagkonsulent Stein Tore Andersen som støtte og veileder.  Begge var iført vadere, og da dette bildet ble tatt var man i ferd med å knytte et solid tau rundt livet på jenta.  Erfaringen med vannstrømmen ble høstet i et skjermet elveløp bak flomvollen som beskytter friluftsmuseet på Prestøya mot Glomma og den periodevis flomstore Prestfossen.  Naturskolen ved Norsk Skogmuseum tilbød i 2016 16 ulike temadagsopplegg, hvorav de fleste var gjenspeilte sesongvariasjoner i skog og utmark, vann og vassdrag.  Til sammen samlet disse temadagsoppleggene om lag 10 000 skoleelever fra hele Østlandsområdet.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra temadagsopplegget «Vann og vanvittige krefter» ved Norsk Skogmuseum i Elverum i slutten av mai 2016. Fotografiet viser ei jente fra 5. trinn ved Frydenlund skole i Elverum, so...