• Fra temadagsopplegget «Vann og vanvittige krefter» ved Norsk Skogmuseum i Elverum i slutten av mai 2016.  Fotografiet viser en gutt fra 5. trinn ved Frydenlund skole i Elverum, som bokstavelig talt får føle vannets krefter med fagkonsulent Stein Tore Andersen som støtte og veileder.  Begge var iført vadere og gutten var sikret med et solid tau rundt livet.  De sto på huk i vannstrømmen i et skjermet elveløp bak flomvollen som beskytter friluftsmuseet på Prestøya mot Glomma og den periodevis flomstore Prestfossen.  Naturskolen ved Norsk Skogmuseum tilbød i 2016 16 ulike temadagsopplegg, hvorav de fleste var gjenspeilte sesongvariasjoner i skog og utmark, vann og vassdrag.  Til sammen samlet disse temadagsoppleggene om lag 10 000 skoleelever fra hele Østlandsområdet.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra temadagsopplegget «Vann og vanvittige krefter» ved Norsk Skogmuseum i Elverum i slutten av mai 2016. Fotografiet viser en gutt fra 5. trinn ved Frydenlund skole i Elverum, som...