• Fra temadagsopplegget «Vann og vanvittige krefter» ved Norsk Skogmuseum i Elverum i slutten av mai 2016.  Fotografiet viser tre elever fra Frydenlund skole i robåt, der museumsformidler Bjørn Erik Skaug satt ved årene.  Alle var iført redningsvester.  Båten ble rodd på stillestående vann tett opp mot det punktet der den flomstore Prestfossen, med digre, kvitskummende strømvirvler, nådde Museumsvika nedenfor.  Naturskolen ved Norsk Skogmuseum tilbød i 2016 16 ulike temadagsopplegg, hvorav de fleste var gjenspeilte sesongvariasjoner i skog og utmark, vann og vassdrag.  Til sammen samlet disse temadagsoppleggene om lag 10 000 skoleelever fra hele Østlandsområdet.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra temadagsopplegget «Vann og vanvittige krefter» ved Norsk Skogmuseum i Elverum i slutten av mai 2016. Fotografiet viser tre elever fra Frydenlund skole i robåt, der museumsform...