• Fra det såkalte «papirkjøkkenet» ved Klevfos Industrimuseum på Ådalsbruk i Løten, Hedmark.  Da dette fotografiet ble tatt fikk en gutt fra 2. trinn ved Stavsberg skole i Furnes (Ringsaker kommune) hjelp til å lage sitt eget papirark.  Han sto og holdt ei aluminiumramme over et kar med flytende cellulosemasse.  På ramma var det finmasket netting.  Ved å senke ramma i karet og deretter løfte den forsiktig opp igjen hadde han samlet masse til et ark.  Ved Klevfos Industrimuseum håndlages papir som en introduksjon til hvordan papir framstilles i treforedlingsindustriens maskiner.  Ramma med den våte cellulosemassen sammenliknes med virepartiet på maskinen.  I bakgrunnen ser vi museumsformidler Trine Edvardsen.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra det såkalte «papirkjøkkenet» ved Klevfos Industrimuseum på Ådalsbruk i Løten, Hedmark. Da dette fotografiet ble tatt fikk en gutt fra 2. trinn ved Stavsberg skole i Furnes (Ri...