• Fra Klevfos Industrimuseum på Ådalsbruk i Løten.  Fotografiet er tatt på østsida av fabrikkomplekset der museet har lagd et publikumsmottak ved inngangen til det som en gang var fabrikkens hoggeri.  I forgrunnen, under åpen himmel, står et roterende stålhjul, som ble brukt til å produsere slik flis.  Ved siden av ser vi et slipeapparat, brukt til å produsere tremasse.  Foran inngangen til museet ser vi elever fra 2. trinn ved Stavsberg skole i Furnes (Ringsaker kommune) foran inngangen til museet.  Klevfos-fabrikken ble etablert i 1888.  Den bebyggelsen vi ser her ble oppført etter en brann i 1909.  Fabrikken var i drift fram til 1976, og den ble gjenåpnet som museum ti år seinere.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra Klevfos Industrimuseum på Ådalsbruk i Løten. Fotografiet er tatt på østsida av fabrikkomplekset der museet har lagd et publikumsmottak ved inngangen til det som en gang var fa...