• Fra Lena sentrum ca. 1923-25. De to husene er Haug nordre og søndre eid av skomaker Ole Westby. Personene på bildet skal iflg. boka Øyeblikk som var, bind II, (ISBN 82 90002 57 2). være: Til venstre for bilen: Nils og Martin Westby og Hans Glæserud (sjåfør for Ole Westby). Til høyre for bilen Ole og Oleane Westby, Martin og Klara Skogstad (Oleanes foreldre). Barna foran: Kirsten, Hans og Aase Westby. Ungjentene ved veggen: Ethel Westby og Ethel Stenberg. Barna lengst til høyre: Herdis og Johannes Stjernvang.
Huset til venstre ble i 1924 kjøpt av Carsten Aschim som rev eller bygde det om og begynte egen manufakturforretning her.
    Photo: Røisli, Sigurd Bernhard / Mjøsmuseet

Fra Lena sentrum ca. 1923-25. De to husene er Haug nordre og søndre eid av skomaker Ole Westby. Personene på bildet skal iflg. boka Øyeblikk som var, bind II, (ISBN 82 90002 57 2)....