• Torpedobåt ligger ved skipssiden til passasjerdamperen 'Berlin' som ble bygget for Norddeutscher Lloyd i 1909
    Photo: Norsk Maritimt Museum

2 comments

• Fartøyet langs siden av "Berlin" er en undervannsbåt, trolig av klasse U-151 bygget i 1916 - 1917.
  • Hjelpekrysseren Berlin ble internert i Norge (Lofjord) i 1914 til slutten av 1. verdenskrig. I 1919 ble den overtatt av Storbritannia som krigsbytte. Minst en av U-151 klassen (U-152) ble også britisk krigsbytte. Bildet er derfor trolig tatt i Storbritannia etter 1. verdenskrig.