• Hyttebygging som tilrettelagt snekkeraktivitet på det såkalte «Skogbrukstunet» under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2015.  «Skogbrukstunet» brukes under dette arrangementet som betegnelse på bakkekammen nord for tunet på klokkergarden Fossum, der aktører fra skognæringene møter arrangementets publikum.  Her legges det opp til aktiviteter for barna, som med litt voksen bistand bygger ei hytte av trevirke med sag, hammer og spiker som hjelpemidler.  Ettersom det arbeides i flere etasjer utstyres barne med hjelmer.  De voksne som bistår bærer spesielle gule vester med symboler som viser at de tilhører staben.  I bakgrunnen ser vi en kopi av et skogbrannvakttårn fra Haukenesfjellet i Rømskog i Østfold, som ble reist på museets område i 2006-2007.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Hyttebygging som tilrettelagt snekkeraktivitet på det såkalte «Skogbrukstunet» under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2015. «Skogbrukstunet» brukes ...