• Tun på Dalsletta, Moan i Gratangen. Fjøs og hus. Gårdstunet til John Peder Andersen f.1889 og kona Ellen Marie f.1900. Til venstre står nyfjøset fra 1939. Videre mot høyre ligger gammelfjøset og den tidligere høyløa. Mot røstveggen på høyløa står bjørkeveden til tørk. I bislaget inntil det gamle fjøset oppbevarte de torv til brensel. Nærmest veien ligger stabburet og bolighuset. I bakgrunnen ser vi gårder på Moan.
    Photo: Karstad, Einar / Museum Nord

Tun på Dalsletta, Moan i Gratangen. Fjøs og hus. Gårdstunet til John Peder Andersen f.1889 og kona Ellen Marie f.1900. Til venstre står nyfjøset fra 1939. Videre mot høyre ligger g...