• bebyggelse og dyrka mark, rundt en fjord/innsjø. åser og fjell i bakgrunnen. bildet er tatt fra et høydedrag. skog i forgrunnen.  bildet har tilhørt Helga og Ole Vatten, bestefor- eldre til Torun Oppegård Flæsen (giver av bildet). Ole Vatten kom opprinnelig fra en gård på Nordmøre, mens kona Helga kom fra Misvær. stedet hvor bildet er tatt er ikke kjent.
    Photo: Nordlandsmuseet

bebyggelse og dyrka mark, rundt en fjord/innsjø. åser og fjell i bakgrunnen. bildet er tatt fra et høydedrag. skog i forgrunnen. bildet har tilhørt Helga og Ole Vatten, bestefor- ...

1 comment

• Straumsnes (Tingvoll kommune) på Nordmøre. Gårdsbrukene midt i bildet er Vatn der Ole Vatten var født og oppvokst. Vatnet til venstre i bildet er Storvatnet som nå er drikkevannsforsyning for Kristiansund. Helt til høyre i bildet ser en gården Kanestraum.