• Mikael Alexander Saari, kalt Mikkel (2.4.1866-28.2.1939). Han gikk over til å bruke Saari etter sin stefar Abraham Saari. Mora var Anna Gretha f. Orajärvi. Ved folketellingen i 1900 bruker han igjen Riesto. Bildet er tatt i Øvre-Neiden på Saarineset  ca. 1920. Hunden heter Cello.Mikkel og Anna Gustava Kotala fikk 5 barn. De bodde i nedre Neiden, flyttet senere opp til Veines til Mikkels mor og etterpå til Kirkenes.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Mikael Alexander Saari, kalt Mikkel (2.4.1866-28.2.1939). Han gikk over til å bruke Saari etter sin stefar Abraham Saari. Mora var Anna Gretha f. Orajärvi. Ved folketellingen i 190...