• Gruppebilde tatt på gården Veines i Øvre Neiden, ca. 1938. Mannen til venstre er så høy at flere av de andre har klatret opp på krakker o.a. for å komme opp i tilnærmet hans høyde
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

1 comment

• Den høye herren helt til venstre med det lyse håret er William Bye. Han jobbet en periode med anleggsarbeide i området. Han ble døpt og konfirmert på samme dag den 21.april i 1924 i Neiden. Han vokste opp hos sin tante og onkel i Buksnes, og var søskenbarnet til Andreas Johan Sivertsen som ble gift med Marie. Andreas er broren til Arntine Sivertsen som er avbildet med denne slekten i Neiden.William Bye ble gift med Mary Elise Johansen fra Skjervøy. Han var jo ellers fisker fram til de bosatte seg i Ålesund hvor han jobbet som snekker.