• Et gruppebilde fra ca 1940 tatt inne i kjøkkenet i Guldbrandsenhuset. Folk sitter hulter i bulter. Bak dem ser vi en del av inventaret i kjøkkenet.  På en vegghylle står en vekt to tekjeler Ved siden av og under henger noen store fat.  På veggen henger også et barometer og et speil. Bakerst Jakob Ryeng, Henry Guldbrandsen, Noralf altmuligmann fra Båtsfjord. Mia Holmgren, jobbet på Fiskarhjemmet. Foran fra v. lærer Mathisen, Petter Ryeng (sittende). Helt fremst Aud Guldbrandsen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Et gruppebilde fra ca 1940 tatt inne i kjøkkenet i Guldbrandsenhuset. Folk sitter hulter i bulter. Bak dem ser vi en del av inventaret i kjøkkenet. På en vegghylle står en vekt to...