• Gårdsbruk i Bogen. Nedenfor veien sees gården Gjerde. Huset til høyre ble bygd ca. 1865. Hans Winther Pedersen var første eier, så sønnen Ingvald Hansen. Sverre Winther overtok gården og bygde det nærmeste våningshuset i 1948. Låven er fra nyere dato.
Garasjen over veien var Sverre sin og huset like bak bygd av Olav Normann. Rett opp i lia ser vi det ombygde huset til Martin Ursin som sønnen Hilmar overtok. Øverst ligger eiendommen til Martins andre sønn, Alfon, med tilhørende snekkerverksted. Helt i kanten til venstre skimtes litt av huset til Solveig og Hans Midtgard. Sommerfjøsen i forgrunnen er revet, men ellers ser det meste likt ut i dag.
    Photo: Widerøe Flyfoto / Museum Nord

Gårdsbruk i Bogen. Nedenfor veien sees gården Gjerde. Huset til høyre ble bygd ca. 1865. Hans Winther Pedersen var første eier, så sønnen Ingvald Hansen. Sverre Winther overtok går...

1 comment

• Dette bildet er fra Bogen.Nærmest ser vi gårdenj Gjerde som ble bygd med huset til h.ca.1865.Hans Winther Pedersen var første eier.Så sønnen Ingvald Hansen(min bestefar)Sverre Winther overtok gården og bygde det nærmeste våningshuset i 1948:Laåven er fra 2017 og det samme ca. resten av uthuseneGaraswjen oppe ved veien var Sverres og huset like bak ble bygd av Olav NormannRettopp ilia ser vi det ombygde huset til Martin Ursin som sønnen Hilmar overtok.Øverst ligger eiendommen til Martins andre sønn,AQlfon med tilhørende snekkerverksted.Helt i kanten til venstre skimtes lutt av huset til Silveig og Hans Midtgard.Vår sommerfjøs i forgrunnenh er revet , men ellers ser deet6 meste likt ut i dag.