• Rutebil brukt i rute Ålesund-Borgund i åra 1937- 1957. Drevet av Landes Rutebiler. Kallenavn "Steinknuser'n".
    Photo: Sunnmøre Museum

4 comments

• T-1006 er en Mercedes Benz, 1937-modell. Karosseriet ble bygd hos Hønefoss Karosserifabrikk (HØKA). De første årene var bussen registrert T-1018. Dette var en bybuss som gikk i rute Ålesund-Borgund som ble drevet av Landes Rutebiler. Bussen var i bruk i ca. 20 år.
  • Tusen takk for opplysningene. Disse vil bli oppdatert i vår database.
  • Tekst til dette bildet; Per B Eliassen
  • Men stryk AEC Regal Mk III. Det har ingenting med Mercedes-bussen å gjøre, men er betegnelsen som korrekt er gitt på bildet med INVENTARNR. A-70036/Ue/0001/025.
    AEC var et engelsk buss-og lastebilmerke.