• Gruppeportrett av det forsterkede 2. divisjons musikkorps.
    Photo: Ukjent fotograf / Sør-Troms Museum

Gruppeportrett av det forsterkede 2. divisjons musikkorps.

2 comments

• Dette er det forsterkte 2. Divisjons musikk-korps (Oslo), Dirigent premier-loitnant Alfred Evensen, bidet er tatt før avreise til Paris juni 1935, major Spørk fra Halden var øverste befal, med mann fra Aftenposten til venstre (kapteins grad), ekstra musikere fra Trondheim, Harstad og Kristiansand, korpset gjorde det bra på militærmusikk treffet i Paris. For å betale turneen (forsvaret har som kjent alltid lite penger til kultur) måtte korpset holde en konsert på St. Hans haugen i Oslo, flere 1000 Oslo-boere støttet opp, og turneen ble gjennomført, med båt fra Oslo kai.
  • Takk for oppklaringen! Museet har oppdatert de registrerte opplysningene om bildet.