• Oversiktsbilde over Lakselv. På bakken kan man se flere gater, bolighus og andre bygninger blant trær og annen vegetasjon. I bakgrunnen kan man se store fjell.
    Photo: Norrønafly A/S / Finnmark Fylkesbibliotek

3 comments

• Hei! Hvilket år er bildet tatt? Er på jakt etter oversiktsbilde fra Lakselv for å finne hvor samvirkelaget lå. Bodde der ett år i 1954/55.
  • Bildet er tatt mellom i 1953-1959. Norrønafly ble stiftet i 1953. Virksomheten de første årene var bl.a. fotoflyvning. I dette bildet samvirkelaget er sannsynligvis det andre huset fra høyre, som har en hvit tilleggsbyggning.
  • Ett flott gammelt bilde :)