• Melbu. Ryssthuset Fasade  Ø.
Sveitserhus med påbygd saltaksbygg i halvannen etasje. Kjeller i naturstein i hovedbygning, og murt grunnmur øvrig påbygg. Øvrige påbygg i en etasje i forlengelsen av gml påbygg i bakkant. Påbygd inngangsparti som er delvis overbygd med altan i fasaden mot sør. Taktekking lappheller i hovedbygning, shingel asfaltpapp i tilbygg. To murpiper. Nyere vinduer  i funkisstil (vertikale sprosser) med nyere omramming. Stående skyggepanel i 1.etg, bortsett fra inngangsparti mot sør, som har liggende supanel som i loftsetasje. Gesimslist markerer etasjeskille. Snekkerdekor i møner.
    Photo: Rysst, Øystein / Museum Nord

Melbu. Ryssthuset Fasade Ø. Sveitserhus med påbygd saltaksbygg i halvannen etasje. Kjeller i naturstein i hovedbygning, og murt grunnmur øvrig påbygg. Øvrige påbygg i en etasje i ...