• Melbu. Rex. Fasade Ø. og N.
Nyklassisistisk toetasjes avlang murbygning, trepanelt, med fullt utbygd loftsetasje.Murpåbygg i to etasjer i nordre bakfasade mot vest danner sammen med hovedbygningen en L-form. Lite påbygg i tre med liggende panel i endevegg mot nord i full etasjehøyde inkl. loftsetasje. Første etasje i pusset mur, med skråpanel mellom vinduer over brystningen. Nye T-postvinduer i første og andre etg. utformet i tilnærmet sveitserstil. Ytterkledning i andre etg. i liggende falset trepanel. Buet overbygg over inngangsdør på gateplan. Valmet mansardstak bortsett fra søndre gavlvegg. Sprosseløse husmorvinduer i nedre del av mansardvalmen. Utbygd inngangsparti i krok mellom hovedbygning og påbygg. Sistnevnte har flatt tak med deler av overbygget veranda. Også her sprosseløse husmorvinduer.
    Photo: Slettjord, Lars / Museum Nord

Melbu. Rex. Fasade Ø. og N. Nyklassisistisk toetasjes avlang murbygning, trepanelt, med fullt utbygd loftsetasje.Murpåbygg i to etasjer i nordre bakfasade mot vest danner sammen me...

Byggeår 1920