• Melbu. Ribegården. Fasade V og S.
Toetasjes trebygning med kjeller og loft i tilnærmet nyklassisistisk stil med innslag av sveitserstil med innslag av snekkerglede i bygningens vindskibord. Ingen tydelige spor av jugend-stilen. Saltakutformet bygning med takutstikk i hovedfasaden ut mot gaten. Grunn-/kjellermur av naturstein. Liggende pløyd/falset panel. Enetasjes påbygning i bakre fasade i sørøstre hjørne av nyere dato, og påbygg i 1. etg. omfavner nordøstre hjørne. Nye husmorvinduer i hele bygningen. Store butikkvinduer i fasade mot vest (gateparti) omrammer tofløyet butikk-inngangsdør av nyere dato. Balkong i 2. etg mot sør.
Taktekking av lappheller. To pipeløp med pipehatter.
    Photo: Rysst, Øystein / Museum Nord

Melbu. Ribegården. Fasade V og S. Toetasjes trebygning med kjeller og loft i tilnærmet nyklassisistisk stil med innslag av sveitserstil med innslag av snekkerglede i bygningens vin...