• Melbu. Musiktribunen.
 Frittstående sekskantet musikktribune trekonstruksjon i nyklassisistisk stil på murpodium. Taket hviler på seks søyler i tilnærmet toskansk stil (udekorert søyleskaft med smal basis og kapitel). Taktekke av lappheller. Takrytteren utformet som kuppeltak med lite løkformet spir med innslag av orientalisme og sveitserstil. Takhimling hvitmalt "liggende" panel. Paviljongen har et lavt rekkverk mellom søylene og ligger på en inngjerdet oppmurt/steinsatt forhøyning i terrenget med murt trapp fra gatenivå og opp til selve tribunen. Smijerngjerdet er utformet som et notebrett med tofløyet port mot trapp. To flaggstenger på hver side har fundament utformet som harper.
    Photo: Rysst, Øystein / Museum Nord

Melbu. Musiktribunen. Frittstående sekskantet musikktribune trekonstruksjon i nyklassisistisk stil på murpodium. Taket hviler på seks søyler i tilnærmet toskansk stil (udekorert s...