• Treskjærer Engen.
Anders Osen Engen f. 1875-d. 1956
Treskjærer Engen var en kjent og kjær treskjærerkunstner på Ringerike. Han hadde verksted i St. Olavsgate i Hønefoss og var kjent for sine arbeider rundt omkring i Buskerud.
Engen.rokokko, møbler inspirert av Rokkokostilen ble produsert og levert til gårdene, Hesselberg, Tanbeg, Stein, Vaker og Hverven.
Hans brudestoler finnes i kirkene Veme, Haug, Hole, Tyristrand, og i Ask kapell.
Hele verkstedet hans er nå tatt vare på av Ringerikes Museum
    Photo: Hognestad, Bertha / Buskerud fylkesfotoarkiv (Opphavsrett)

Treskjærer Engen. Anders Osen Engen f. 1875-d. 1956 Treskjærer Engen var en kjent og kjær treskjærerkunstner på Ringerike. Han hadde verksted i St. Olavsgate i Hønefoss og var kjen...