• Soppeapparat eller mosemaskin i Farrisvannet nord for byen Larvik i Vestfold.  Litt til høyre for bildets midtpunkt ser vi en mann som arbeidet med fløterhake fra flåteganger på vannet.  Oppgaven deres besto sannsynligvis i å få tømmeret i riktig retning inn mot apparatet som skulle brukes til å bunte tømmeret for sleping over innsjøen.  Sentralt i bildet ser vi et maskineri som er skjermet under et pulttak.  Stolper med ledninger tyder på at maskinen hadde elektrisk drift. Bakenfor denne (til venstre i bildet) lå det en del stolpetømmer da dette fotografiet ble tatt.   I bakgrunnen skimtes et kulturlandskap med jordbruksarealer ned mot vannet og en skogkledd ås bakenfor.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Soppeapparat eller mosemaskin i Farrisvannet nord for byen Larvik i Vestfold. Litt til høyre for bildets midtpunkt ser vi en mann som arbeidet med fløterhake fra flåteganger på va...