• Østsiden av Fallettjernet ved Bergfjerdingen i Rødenes, sett fra Kattistangen. Vest for Kattistangen renner elva fra Fjellengtjernet ut. Noen meter innenfor elvemunningen krysser bilveien mellom Børresrud og Buviken elva. Under veibyggingen rundt 1970 kom det til syne en innretning av trespiler, som knyttes til kattisetradisjonen i stedsnavnet Kattistangen. Fotografiet ble tatt i forbindelse med Norsk Skogmuseums befaring i august 2009.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Østsiden av Fallettjernet ved Bergfjerdingen i Rødenes, sett fra Kattistangen. Vest for Kattistangen renner elva fra Fjellengtjernet ut. Noen meter innenfor elvemunningen krysser b...