• Nedre del av elveløpet mellom Fjellengtjernet og Fallettjernet ved Bergfjerdingen i Rødenes. Fotografiet er tatt fra bilveien mellom Børresrud og Buviken i forbindelse med Norsk Skogmuseums befaring i august 2009. Veien ble rundt 1970 lagt over elva. Etter ytterligere noen meter renner elva ut i Fallettjernet. Det er dette partiet motivet viser. Under byggingen av veien kom det til syne en innretning av trespiler, som knyttes til kattisetradisjonen i stedsnavnet Kattistangen, rett øst for elvemunningen.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Nedre del av elveløpet mellom Fjellengtjernet og Fallettjernet ved Bergfjerdingen i Rødenes. Fotografiet er tatt fra bilveien mellom Børresrud og Buviken i forbindelse med Norsk Sk...