• Nesseby husmorslag er ute å reiser. Her poserer de foran et murhus. Kvinnene har på seg jakker og skjørt. Enkelte har på seg skaut, andre har briller. Kvinnene har også strømpebukser og sko på. Enkelte holder på vesker. På veggen kan man se vinduer med gardiner i. Kvinnen som er nummer fem fra høyre holder på en 'Nuorttanaste' - samisk avis. Alle på bildet er uidentifiserte. Påskrift bak bildet er:'Anna Eriksen. Martha Joersen'. Det er for øvrig uvisst om disse damene er med på bildet eller hvem de i så fall er.
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek

Nesseby husmorslag er ute å reiser. Her poserer de foran et murhus. Kvinnene har på seg jakker og skjørt. Enkelte har på seg skaut, andre har briller. Kvinnene har også strømpebuks...