Gjenreisningstid. Flere lastebiler parkert på et område med brakker rundt. Stedet er ukjent, men kan være fra Ørtangen i Vadsø. Lastebil i forgrunnen med registreringsnr. Y-237 (og...

2 comments

• Lastebil i forgrunnen med registreringsnr. Y-237 (og trolig 4. siffer skjult) er en tysk- eller franskbygd Ford årsmodell 1941 eller nyere. Nærmest av lastebilene i bakgrunnen, med fronten frem, kan være en Ford AA 1930-31, Ve siden av kan være en Ford Thames WOT (=War Office/Krigsministeriet), bakerst i full lengde en Chevrolet 1946-47 med typisk militær lasteplan. Kan også være bygd 1941 eller senere for det anerikanske Forsvaret. Bak de to Fordene Nissenhytte - halvrund engelsk militærbrakke i metall.
  • Takk for bilmerke info!