• Kirken i Bergsfjord fotografert en tidlig vårdag i 1950(den stod ferdigstilt i 1951). Langkirken er hvitmalt med mange vinduer langs hele veggen. Taket har pappdekke og kirketårnet står på taket, nesten helt foran. Et lite vindfang er plassert på røstveggen. Området foran kirka er slett og har grusdekke. Foran på bildet er et jorde med lyng/gress og det ligger noen snøflekker spredt rundt. Noen gjerdestolper ses nedenfor og bak kirka. Til høyre på bildet begynner fjellsiden på  Gullmundstinden og det ligger endel snøflekker på det og. Skipperneset stikker ut i Bergsfjorden og tvers ovenfor det ses et noe diffust landområde.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Kirken i Bergsfjord fotografert en tidlig vårdag i 1950(den stod ferdigstilt i 1951). Langkirken er hvitmalt med mange vinduer langs hele veggen. Taket har pappdekke og kirketårnet...