• Dette er biskop Wollert Krohn-Hansen ved innvielsen av Bergsfjord kapell eller kirke 12.7.1951. Mer informasjon om kirkene i Loppa i boken "Loppas historie: Bygdebok for Loppa kommune".
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Dette er biskop Wollert Krohn-Hansen ved innvielsen av Bergsfjord kapell eller kirke 12.7.1951. Mer informasjon om kirkene i Loppa i boken "Loppas historie: Bygdebok for Loppa komm...

2 comments

• Dette er biskop fordi han bærer korkåpe.
    Først bæres samarie og embedsmannskrage. Ved messe bæres deretter hvit messeskjorte over samarien. Til slutt bæres korkåpe ytterst. Korkåpe kan kun brnyttes av biskoper jfr. forskrift om bruk av liturgiske klær.

• Dette bildet er tatt fra innvielsen av Bergsfjord kapell i Loppa