• Bildet er fra Talvik. I terrenget nærmest vokser det endel gress. Noen trær og busker står nede til høyre på bildet. En noe svingende vei går langs fjorden og inn mot det som ser ut til å være sentrum i bygda. To bygninger står i sjøkanten midt på bildet. En lang trekai stikker ut i sjøen foran dem. To båter ligger ved kaia. Innerst i fjorden er en del bebyggelse, bl.a en kirke. Høye fjell i bakgrunnen med noen snøflekker og det ser ut til å være rolig på sjøen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Bildet er fra Talvik. I terrenget nærmest vokser det endel gress. Noen trær og busker står nede til høyre på bildet. En noe svingende vei går langs fjorden og inn mot det som ser u...