• Et stort hus med en bred trapp. Et vindfang står midt på langveggen. Huset er malt med en mørk farge og har vinduer av ulik størrelse på langveggen, og to vinduer på røstveggen. To skorsteiner står på det pappkledte taket. En lav grunnmur har to små vinduer og til venstre for huset ligger en stabel med ved/materialer. Bakken foran huset består stort sett av jord/grus. Til høyre på bildet ses deler av røstveggen på et lite bygg. Det har stående, umalt panel og et sprossevindu som vises på bildet. Et stort fjell ses mellom bygningene. Det er endel snøflekker på det.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Et stort hus med en bred trapp. Et vindfang står midt på langveggen. Huset er malt med en mørk farge og har vinduer av ulik størrelse på langveggen, og to vinduer på røstveggen. To...