• Tolv personer er samlet utenfor en laftet tømmerhytte. De fleste har mørke klær og hatter på seg, men de to damene fremst på bildet har lyse overdeler. En av personene står og han har mørk dress med hatt og sløyfe. Under sprossevinduet står et bord inntil veggen og helt til venstre ses noen mørke pinnestoler. Hytta har torvtak og et lite tilbygg ses mot røstveggen til venstre på bildet. Helt til høyre står døra åpen og en krakk ses innenfor. Det er gress og lyng der de sitter og en høy, bratt fjellside ses i bakgrunnen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Tolv personer er samlet utenfor en laftet tømmerhytte. De fleste har mørke klær og hatter på seg, men de to damene fremst på bildet har lyse overdeler. En av personene står og han ...