• Postkort fra Øksfjord. På bildet nede til venstre er av kirke i Øksfjord. Kirketårnet er hvitt med en lang høy spiss og en dør nederst. Resten av kirka er også hvit med skiferdekke på taket og tre vinduer på langveggen. Et litt mindre tilbygg helt bakerst. Bildet til høyre viser en stor bygning med mange sprossevinduer. Det er bratte fjellsider på begge sider av bygget. Et grusvei går opp mot et mindre bygg som ligger helt til høyre på bildet. Øverst er to lysmalte pakkhus som ligger i strandkanten avbildet. En stor bygning ligger i bakgrunnen. Bygget har en ark på taket, mange sprossevinduer og skifterdekke. Et par mindre bygg kan ses mellom de tro store. I fjæra foran står trestativ på rekke og rad, muligens brukt som fiskehjeller og tare ses også på steinene i flomålet. Store, spisse fjell med snø på toppene ses i bakgrunnen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Postkort fra Øksfjord. På bildet nede til venstre er av kirke i Øksfjord. Kirketårnet er hvitt med en lang høy spiss og en dør nederst. Resten av kirka er også hvit med skiferdekke...