• Et snøkledt Bergsfjord. Flere hus ligger langs strandkanten nede på bildet, og også på neset på andre siden av havna. Til venstre på bildet ligger noen større bygninger med to trekaier som stikker ut i havna, sannsynligvis fiskebruk. Flere båter ligger fortøyd utpå havna. Høye fjell står i bakgrunnen som blir lavere og lavere jo lenger til høyre på bildet man ser. Der kan også deler av to nes ses mot havna til høyre på bildet. Det er sannsynligvis Skjåholmen og Lyktholmen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Et snøkledt Bergsfjord. Flere hus ligger langs strandkanten nede på bildet, og også på neset på andre siden av havna. Til venstre på bildet ligger noen større bygninger med to trek...