• Flere store bygg står på et nes. Lengst til venstre fra kamera står et stor hvitt bygg med en ark på taket. Ved siden av står et stort, mørkere bygg med en høy pipe på taket og mange vinduer. Foran står er lite bygg, pakkhus/lager på trekaia. Ved røstveggen står flere hvite bygninger. Bak de bygningen, på andre siden av neset, står flere lyse bygninger, sannsynligvis boliger. Flere mindre fiskebåter ligger fortøyd på havna. Fjæra med rullestein og tare i flomålet ses foran på bildet. En grusvei går på øversiden av fjæra og tre bygninger ligger langs veien. Helt til høyre på bildet ligger en hvit bygning. I bakgrunnen er høye fjell som man bare ser foten og litt av fjellsiden av.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Flere store bygg står på et nes. Lengst til venstre fra kamera står et stor hvitt bygg med en ark på taket. Ved siden av står et stort, mørkere bygg med en høy pipe på taket og man...

Opplysning om sted er gitt av Ole Knutsen.

• Dette er Øksfjord