• Seks kvinner foran et tømmerhus. Tre av dem har tørkle på hodet. Alle har helkjoler og hun nest-lengst til venstre har et hvitt forkle på seg. Tre av dem med mørke/sorte, ei med stripete og den siste med noe lysere. På bakken er det mest jord. Huset bak dem har liggende panel og et todelt vindu med sprosser. Et annet hus til høyre har også liggende panel, todel vindu med sprosser. Det er slått lekter på takpappen, sannsynligvis for å legge skiferheller oppå. En taukveil henger på veggen på huset nærmest.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Seks kvinner foran et tømmerhus. Tre av dem har tørkle på hodet. Alle har helkjoler og hun nest-lengst til venstre har et hvitt forkle på seg. Tre av dem med mørke/sorte, ei med st...